سفاهتی به نام کشف حجاب یواشکی « سايت شهيد گرجي

سايت شهيد گرجي: اين سايت در زمينه تحليل اخبار دفاع مقدس و اتقلاب و ساير زمينه هاي ممكن فعاليت خواهدداشت

سفاهتی به نام کشف حجاب یواشکی

لازمه لذت های نامشروع بردن و خلاف، علنی کردن آن نیست. می شود در خلوت به هر لذتی رسید و هر خطایی را مرتکب شد و آن را هم مخفیانه انجام داد.

چندروزی است که موضوع آزادی یواشکی در صفحات و سایت های معاند با نظام اسلامی مطرح شده است و مقداری هم مشتری پیدا کرده است. فارغ از آنکه بسیاری از عکس های منتشرشده به این بهانه، آزادانه به اشتراک گذاشته شده یا اینکه از صفحات خصوصی افراد دزدیده شده و به منظور ترویج اباحه گری در فضای مجازی قرار گرفته، ذکر چند نکته لازم به نظر می رسد.

موضوع حجاب در جامعه اسلامی قواعدی دارد:

به طور کلی در دین اسلام هر انسانی یک خلوت و حریم خصوصی دارد و در آن حریم خصوصی آزاد آزاد آزاد آزاد است که هر کاری دلش خواست انجام دهد. البته دین دستوراتی برای همین خلوت برای انسان ها دارد. این دستورات گاهی وجوبی است، یعنی امر به کاری است و گاهی هم نهی از کاری است. مثلا سفارش شده است که انسان تنها نخوابد، یا در تنهایی برهنه نباشد و خیلی از دستوراتی که علم بشر کم کم به ملاک آن ها می رسد، همان طور که تا به امروز به بعضی از آن ها رسیده است.

اینکه گفته می شود آزاد است به معنای این نیست که اگر انسان در خلوت به واجبات عمل نکرد یا حرامی را مرتکب شد، عقوبتی در آخرت نداشته باشد. این بدین معناست که انسان در انتخاب بهشت یا جهنم آزاد است. شاید انسانی اصلا به بهشت یا جهنم اعتقادی نداشته باشد. پس اگر کسی در خلوت خود تخلفی کرد و احدی هم از آن باخبر نشد، دیگر جایی برای مؤاخذه، برخورد و امور دیگر در دنیا باقی نمی ماند. در این صورت حساب او فقط با خداوند است و مشیت الهی مقدر می کند که در همین دنیا و یا در آخرت چگونه به حساب وی برسد.

توجه به یک نکته ضروری است، در جایی که کسی نیست و خلوت نام دارد، کارهای انسان را کسی نمی بیند، پس این بدیهی است که کسی نتواند واکنشی در قبال آن صورت دهد. در حقیقت عنوانش مخفی است.

آن مطلبی که دین در آن وارد می شود و آن را مدیریت می کند “فسق” است. فسق یعنی علنی کردن یک فعل حرام و گناه، که مجریان دین وظیفه دارند جلوی آن را بگیرند.

گناه وقتی مخفی باشد نمی توان با آن برخورد کرد. دستور اسلام هم پوشش و رازداری در مورد گناهان مخفی است. مثلا در مورد زنا حکم اسلام این است که اگر این گناه توسط چهار نفر عادل -آن هم با آن شرایط سخت شهادت- دیده شود، یعنی دایره گناه باز و گسترده شده باشد، حد الهی قابل اجراست.

یا در مورد روزه خواری مخفیانه، اسلام حکم روزه خواری علنی (اجرای حد بعد از امر به معروف و نهی از منکر) را تجویز نکرده است.

سؤال:

چرا دین جلوی فسق را می گیرد و اجازه فسق در جامعه نمی دهد؟

جواب:

برای کاربران لازم است بسیار دقت کنند؛ اگر انسان بخواهد بد باشد، حتی اگر بخواهد بدی را به حد اعلا برساند و قبح و رذائل اخلاقی را به بدترین وجه انجام داده و به اصطلاح جهنم را برای خود مهیا کند، مختار است. اما نکته مهم اینجاست که بد بودن و سقوط در جهنم احتیاجی به علنی کردن ندارد.

یک نفر اگر بخواهد بدترین گناهان را انجام دهد یا تمام لذت های دنیا را ببرد، لازم نیست این را علنی کند. به عبارت دیگر، لازمه لذت های نامشروع بردن و خلاف، فسق نیست. می شود در خلوت به هر لذتی رسید و هر خطایی را مرتکب شد و آن را هم علنی نکرد و مخفیانه انجام داد.

کسانی که اهل رواج بدی و فسق در جامعه هستند غالبا و عادتا این اعمال را کلید به سوی هدایت و تعالی نمی دانند، بلکه:

– یا اعتقادی به آخرت و دین ندارند،

– یا اعتقاد دارند، در این صورت هم یا اعتراف به گناهکار بودن و ضعف در اعمال دارند و یا با سرکشی و طغیان گناه می کنند.

در همه این اشکال، انسان احتیاجی به علنی کردن گناه ندارد و به صورت مخفیانه هم می تواند به خواسته خود برسد.

اما اگر انسان ها بخواهند خوب و بی نقص و به سمت تکامل و کمال زندگی کنند، باید در امنیت اخلاقی باشند. خداوند متعال در قرآن می فرماید: ما زمین را برای “مؤمنان” مسخر کردیم.

کسی که گناه علنی انجام می دهد، امنیت انسان های پاک را به خطر می اندازد. مثل کسی که دوست دارد در کشتی، آنجایی که خودش نشسته است را سوراخ کند.

از طرفی یکی از مسئولیت های انسان های پاک، اصلاح جامعه است. امر به معروف و نهی از منکر دقیقا دستور به علنی کردن خوبی و مبارزه با بدی در جامعه است.

به طور کلی رسیدن به تعالی و تدین، با وجود نفس و شیطان یک امر صعب و سخت است و بدون کمک و همیاری افراد بسیار سخت تر می شود. پس افراد متعالی در جامعه نسبت به افراد دیگر مسئولیت دارند و باید خوبی را نشر دهند.

در اینجا دیگر تقسیم بندی بالا نیست، یعنی همه کسانی که به دنبال سلوک و تعالی هستند، اعتقاد به آخرت دارند و وسیله رسیدن به آن را هم حرکت در جهت دین و تسلیم اوامر الهی بودن می دانند. پس دیگر جایی برای مخفی کاری نمی ماند. شما وقتی از یک امر خوب و سعادت ابدی آگاهی دارید، جا دارد که آن را به دیگران هم برسانید.

البته ما در اسلام خلوت و انس هم داریم. عبادت مخفیانه هم داریم، اما آن موارد جایش در این بحث نیست و باید در جای خودش بحث شود.

اما موضوع کشف حجاب مخفی و آزادی یواشکی:

اصولا این حرکت بسیار زشت و ناپسند است، اما تازگی هم ندارد. به چند علت:

1- اینکه اگر منظور از این کار کشف حجاب است، ما در بالا توضیح دادیم که فسق در جایی است که گناه علنی باشد.

اگر یک زنی در یک محله خلوت، بالای یک پل عابر، کنار ساحل، در میان کویر لوت، در کنار ماشین نیروی انتظامی که قطعا صاحبش در آنجا حضور ندارد و به طور کلی جاهایی که کسی به غیر از خودش و شخص عکاس حضور ندارند، یا اگر هم حضور دارند خودشان هم جزء این گروه هنجارشکن هستند، حجابش را برداشت و مخفیانه یک عکسی گرفت، این کار یک کار مخفی حساب می شود و اصلا عنوانش “یواشکی” است.

پس این کار فی نفسه یک کار مخفی است و مجریان قانون در آنجا حضور ندارند که بخواهند برخوردی بکنند. از طرفی سال هاست که بعضی از غربزدگان داخل کشور در نقاط خاصی مثل شمال و تهران به دور از نگاه مجریان قانون هنجارشکنی می کنند.

2- اگر هم هدف از نشر این موضوع و این آزادی یواشکی، هنجارشکنی در فضای مجازی است، موضوعات و عکس هایی که عده ای از مردم در این چند سال از خودشان در فضای مجازی منتشر کرده اند بسیار بدتر و سخیف تر از یک عکس یواشکی است.

نتیجه اینکه:

دشمنان نظام هدفشان از رواج آزادی های یواشکی در کنار مقاصد فرهنگی، مقاصد سیاسی است؛ یعنی شیوع این نکته که اکثر زنان ایران با حجاب مشکل دارند و خواستار آزادی در حجابند؛ که اگر تحلیلشان این باشد بسیار اشتباه کرده اند زیرا تعداد زنان عفیف این جامعه بسیار بیشتر از آن گروه مذکور است و شبکه های معلوم الحال انگلیسی و آمریکایی همیشه در کم و زیاد کردن آمارها به ضرر دین و به نفع خود عمل کرده اند. این بار هم قطعا در ارائه آمار همین کار را خواهند کرد.

اما آنچه که معلوم است اینکه امت اسلامی و متدین و انقلابی از یک طرف، و مجریان قانون از طرف دیگر، باید بار سنگین مبارزه با این معضل را -چه در جامعه و چه در فضای مجازی- بر روی دوش خود احساس کرده باشند و برای مبارزه با آن برنامه ریزی کنند.

برای ارسال دیدگاه، شما بایستی وارد شوید .